Forrige / Previous

Start

 Næste / Next

Strækningen har automatisk linieblok, med radiodirigeret trafik. Det er ikke helt let at forklare kort, men på den slags strækninger er signalernes normalstilling "kør". Og et ikke-grønt signal er tegn på et tog.

Og vi fandt signaler ved et krydsningsspor på "stop", og det tydede på et tog på vej mod os. Vi stoppede selvfølgelig, og fra den anden side så det sådan ud. Signalet i forgrunden skulle ikke have vist "kør på sigt" i den situation, så konklusionen blev at det var en syg sporisolation, og ikke et tog, der tændte de røde lamper. Så videre mod Shreveport....

The line has Automatic Block Signaling, with Track Warrant Control. So signals are normally "clear", and a non-"clear" signal is a sign of a train.

And we found headblock signals at "stop", indicating an approaching train. And we stopped, of course, but from the other side it looked like this. The closest signal should have been "clear", so the conclusion was a dead track circuit at the switch. So, on we went to Shreveport...