Forrige

USA, forår 2004

 Næste

Strækningen har stadig en del armsignaler, og selvfølgelig skulle jeg forevige dem. De forsvinder i disse år, efterhånden som de trænger til større vedligehold. Signalsystemet er automatisk linieblok, hvor alle sporskifter er manuelle. Sporskifterne til krydsningssporenes er fjedersporskifter. Signalerne fungerer fuldautomatisk, helt uden menneskelig betjening, og togene dirigeres ved radiotilladelser. Signalerne tillader at tog i samme retning kan følge efter hinanden i blokafstand. Overfor modkørende tog udgør signalerne en sikkerhedsbarriere i tilfælde af at et tog fejlagtigt bliver sendt imod et andet..

Jeg fandt et sæt armsignaler i den sydlige ende af krydsningssporet i Levy. Tog 3 nærmer sig det nordlige sporskifte, og det nærmeste signal er lige gledet ned fra "Approach" til "Stop and proceed". Sporet ligner en rutchebane, men mit teleobjektiv snyder. Toget er stadig 3 km væk, og nærmer sig med fuld fart. Strækningens tilladte hastighed er 79 mph (ca. 130 km/t) for persontog.